Hoppa till innehållet

Lättläst

Här finns lättläst text om Svedenskolan Bergshamra.

Vid Svedenskolan Bergshamra finns grundskola och grundsärskola.

Grundskolan är till för elever med autism.

Grundsärskolan till för elever med autism och utvecklingsstörning.

Vid Svedenskolan Bergshamra behöver alla elever få extra stöd.

Klasserna små och det finns många vuxna i varje klass.

Lärare och elevassistenter har den kunskap som behövs för att ge rätt stöd till  eleverna.

Vi anpassar stödet efter vad varje elev behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla elever ska trivas och känna sig trygga. Men också för att de ska få vara med och påverka.

I samma lokaler som Svedenskolan Bergshamra finns Sveden Fritid.

Sveden Fritid är en fritidsverksamhet enligt LSS.

För att veta mer om Svedenskolan Bergshamra går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Man kan läsa om hur man ansöker till oss genom att klicka på rubriken ”Ansökan” här på hemsidan.

 

 

Publicerat: 2018-09-15

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close