Hoppa till innehållet

Lättläst

Luna Ungdomsboende är boende för ungdomar.

Luna Ungdomsboende omfattas av LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Därför är det en LSS-handläggare i hemkommunen som avgör om en person ska få en plats.

Luna Ungdomsboende till för ungdomar som går på Lunagymnasiet och behöver extra stöd.

Hos oss har varje ungdom en egen lägenhet.

Det finns personal på ungdomsboendet dygnet runt, alla dagar.

Personalen har den kunskap om behövs för att ge ungdomarna det stöd de behöver.

Vi anpassar stödet efter vad varje ungdom behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla ungdomar ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och påverka.

För att veta mer om Luna Ungdomsboende går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

 

Publicerat: 2018-09-15

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close