Hoppa till innehållet

Lättläst

Här finns lättläst text om Lunaskolan Södra.

Vid Lunaskolan Södra finns grundskola.

Grundskolan är till för elever med autism.

Vid Lunaskolan Södra behöver alla elever få extra stöd.

Klasserna små och det finns många vuxna i varje klass.

Både lärare och resurspedagoger har den kunskap som behövs för att ge rätt stöd till eleverna.

Vi anpassar stödet efter vad varje elev behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla elever ska trivas och känna sig trygga. Och för att de ska få vara med och påverka.

I samma lokaler som Lunaskolan Södra finns Luna Fritid Södra.

Luna Fritid Södra är en fritidsverksamhet enligt LSS.

För att veta mer om Lunaskolan Södra går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Man kan läsa om hur man ansöker till oss genom att klicka på rubriken ”Ansökan” här på hemsidan.

 

 

 

 

Publicerat: 2018-08-10

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close