Hoppa till innehållet

Lättläst

Här finns lättläst text om Lunaskolan Bromma.

Vid Lunaskolan Bromma finns grundskola, grundsärskola och fritidshem.

Grundskolan är till för elever med autism.

Grundsärskolan är till för elever med autism och utvecklingsstörning.

Vid Lunaskolan Bromma behöver alla  elever få extra stöd.

Klasserna är små och det finns många vuxna i varje klass.

Både lärare och resurspedagoger har den kunskap som behövs för att ge rätt stöd till eleverna.

Vi anpassar stödet efter vad varje elev behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla elever ska trivas, känna sig trygga och utvecklas.

Hos oss är det viktigt att eleverna kan få vara med och påverka.

I samma lokaler som Lunaskolan Bromma finns Luna Fritid Bromma.

Luna Fritid Bromma är en fritidsverksamhet enligt LSS för elever över 12 år.

För att veta mer om Lunaskolan Bromma går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Man kan läsa om hur man ansöker till oss genom att klicka på rubriken ”Ansökan” här på hemsidan.

Publicerat: 2018-11-05

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close