Lättläst om Lunagymnasiet
Lunagymnasiet är till för elever med neuropsykiatriskt diagnos. Vi vill ge våra elever samma möjligheter som andra ungdomar har.
Lunagymnasiet är till för elever med neurospsykiatrisk diagnos.
Hos oss kan du läsa följande program:
• Estetiska programmet
• Samhällsvetenskapliga programmet
• Naturvetenskapliga programmet
• Introduktionsprogrammet
Vid Lunagymnasiet behöver alla elever få extra stöd. Därför är klasserna små och det finns många vuxna i varje klass.
De vuxna har den kunskap om behövs för att ge rätt stöd till våra elever.
Vi anpassar stödet efter vad varje elev behöver.
Vi arbetar hela tiden för att alla elever ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och bestämma.
För att veta mer om skolan går det bra att ringa eller mejla.
Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.
Till Lunagymnasiet ansöker man via gymnasieantagningen, www.gyantagningen.se och besök på skolan
Vi finns på Lidingö utanför Stockholm.
Publicerat: 2018-10-04