Hoppa till innehållet

Lättlästa sidor

Här finns lättläst text om Häggviks Gymnasium

Vid Häggviks Gymnasium finns gymnasiesärskola och gymnasium.

Gymnasiesärskolan är till för elever med utvecklingsstörning.

Gymnasiet är till för elever med autism.

Vid Häggviks Gymnasium behöver alla elever få extra stöd. Därför är klasserna små och det finns många vuxna i varje klass.

De vuxna har den kunskap som behövs för att ge rätt stöd till eleverna

Vi anpassar stödet efter vad varje elev behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla elever ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och bestämma.

Elever som vill gå hos oss kan komma på prova-på-veckor.

För att veta mer om skolan går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Till Häggviks Gymnasium ansöker man via gymnasieantagningen, www.gyantagningen.se

Publicerat: 2018-09-14

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close