Hoppa till innehållet

Lättläst

Här finns lättläst text om Balderskolan.

Vid Balderskolan finns förskola, grundsärskola och gymnasiesärskola.

Förskolan är till för barn med funktionsnedsättningar.

Grundsärskolan och gymnasiesärskolan är till för elever med utvecklingsstörning.

På gymnasiesärskolan finns det individuella programmet.

Vid Balderskolan behöver alla barn och elever få extra stöd. Grupperna och klasserna små och det finns många vuxna i varje grupp eller klass.

Både lärare och lärarassistenter har den kunskap som behövs för att ge rätt stöd till barn och elever.

Vi anpassar stödet efter vad varje barn och elev behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla barn och elever ska trivas och känna sig trygga. Men också för att de ska få vara med och påverka.

I samma lokaler som Balderskolan finns Balder Fritid, som är en fritidsverksamhet enligt LSS.

För att veta mer om skolan går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Till förskolan och grundsärskolan söker man via Norrtälje kommuns hemsida: www.norrtalje.se

Till gymnasiesärskolan ansöker man via gymnasieantagningen, www.gyantagningen.se

 

Publicerad: 2018-10-01

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close