Hoppa till innehållet

Lättläst om Häggviks Ungdomsboende

Häggvik Ungdomsboende är ett boende för ungdomar.

Häggviks Ungdomsboende omfattas av LSS, Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Därför är det LSS-handläggaren i ungdomens hemkommun som avgör om ungdomen ska få en plats.

Häggvik Ungdomsboende är till för ungdomar som behöver extra stöd.

Många av ungdomarna går på Häggviks Gymnasium.

Alla ungdomar har ett eget rum.

Det finns personal på ungdomsboendet dygnet runt alla dagar.

Personalen har den kunskap som behövs för att ge ungdomarna det stöd de behöver.

Vi anpassar stödet efter vad varje ungdom behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla ungdomar ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och påverka.

För att veta mer om Häggvik Ungdomsboende går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Publicerad: 2019-02-28

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close