Hoppa till innehållet

Lättläst om Rudebacken

Till Rudebacken Korttids i Roslagen kommer man för att ha roligt med kompisar.

På Rudebacken bor högst 12 barn/ungdomar samtidigt.

Vi är fyra till sex vuxna som ser till att ungdomarna har det bra och trivs.

På Rudebacken finns det mycket att göra, både inomhus och utomhus.

Ungdomarna bestämmer tillsammans med alla andra barn/ungdomar vad vi ska göra och vad vi ska äta.

Man kan bo i eget rum eller dela rum med en kompis.

Alla ungdomar har en vuxen som stödperson. Stödpersonen har extra ansvar för sina ungdomar.

Gården ligger på en stor tomt, så det finns gott om utrymme att röra sig på.

I våra aktivitetslokaler finns pingisbord, eget snickeri, en scen med instrument och massor av pyssel.

Vi badar i en sjö som ligger alldeles i närheten. Till skogen går vi för att tälta eller bara upptäcka allt som finns där.

Vill man prova någon speciell aktivitet så är det bara att säga till. Vi åker också på utflykt till olika ställen i våra minibussar.

På kvällarna umgås vi och spelar spel, ser på en film eller på tv.

Man ansöker om plats hos sin LSS-handläggare i sin hemkommun.

Om du vill komma och se hur det är på Rudebacken så kontakta oss. 

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken "Kontakt" här på hemsidan.

 

Publicerat: 2018-10-04

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close