Hoppa till innehållet

Lättläst om Luna Fritid Södra

Här finns lättläst text om Luna Fritid Södra.

Luna Fritid Södra är en fritidsverksamhet.

Luna Fritid Södra omfattas av LSS. (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Därför är det LSS-handläggaren i ungdomens hemkommun som avgör om ungdomen ska få en plats.

Luna Fritid Södra är till för ungdomar mellan 16-19 år som behöver extra stöd.

Luna Fritid Södra är öppet efter skoldagen och på loven.

På Luna Fritid Södra kan man delta i olika aktiviteter och ha roligt tillsammans med andra ungdomar.

Personalen har den kunskap om behövs för att ge stöd till ungdomarna

Vi anpassar stödet efter vad varje ungdom behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla ungdomar ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och påverka.

Luna Fritid Södra har ett nära samarbete med Lunaskolan Södra.

För att veta mer om Luna Fritid Södra går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Publicerat: 2018-10-04

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close