Hoppa till innehållet

Lättläst om Häggvik Fritid

Häggvik Fritid är en fritidsverksamhet.

Häggvik Fritid omfattas av LSS. (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade). Därför är det LSS-handläggaren i ungdomens hemkommun som avgör om ungdomen ska få en plats.

Häggvik Fritid till för ungdomar mellan 16-19 år som behöver extra stöd.

Häggvik Fritid är öppet efter skoldagen och på loven.

På Häggvik Fritid kan man delta i olika aktiviteter och ha roligt tillsammans med andra ungdomar.

Personalen har den kunskap om behövs för att ge stöd till ungdomarna

Vi anpassar stödet efter vad varje ungdom.

Vi arbetar hela tiden för att alla ungdomar ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och påverka.

Häggvik Fritid har ett nära samarbete med Häggviks Gymnasium.

För att veta mer om Häggvik Fritid går det bra att ringa eller mejla.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

Publicerat: 2018-10-04

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close