Hoppa till innehållet

Lättläst om Balder Fritid

Här kan du läsa lättläst text om Balder Fritid.

Balder Fritid är en fritidsverksamhet.

Balder Fritid omfattas av LSS. LSS betyder Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. Därför är det LSS-handläggaren i ungdomens hemkommun som avgör om ungdomen ska få en plats.

Balder Fritid till för ungdomar mellan 13-19 år som behöver extra stöd.

Balder Fritid är öppet efter skoldagen och på loven.

På Balder Fritid kan man delta i olika aktiviteter.

Personalen har den kunskap som behövs för att ge stöd till ungdomarna

Vi anpassar stödet efter vad varje ungdom behöver.

Vi arbetar hela tiden för att alla ungdomar ska trivas och känna sig trygga. Och att de får vara med och påverka.

Balder Fritid har ett nära samarbete med Balderskolan.

För att veta mer om Balder Fritid går det bra att ringa eller mejla till oss.

Telefonnummer och e-postadresser finns under rubriken ”Kontakt” här på hemsidan.

 

Publicerat: 2018-10-04

Use Google to translate the web site. We take no responsibility for the accuracy of the translation.

Close